آموزش حوضه های CG

آموزش گرافیک، برنامه نویسی و حوضه های CG

آموزش گرافیک، برنامه نویسی و حوضه های CG

آموزش ها مرتبط با حوضه CG هستند

پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه

به نظر شما درآمد برنامه نویسی چقدره ؟

يكشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۵۳ ب.ظ

شاید تا چند سال پیش اگر حرفی از شغلی به نام برنامه نویسی زده میشد (البته تو ایران) همه مسخره میکردن و میگفتن برو دنبال یه کار نون و آب دار … . درآمد برنامه نویسی اون قدری نیست که بخوای باهاش زندگیتو بچرخونی ! این کار نون و آب دار چی بود که همه ازش حرف میزدن ؟ شغل کارمندی ؟ اینجا بود که یه سوالی ذهنمو درگیر میکرد…

اگه برنامه نویسی درآمد خوبی نداره چطور بیل گیتس و زاکر برگ ، جابز و لری الیسون از این حوزه دارن پول در میارن ؟ همه این چهار نفر از آی تی پول در آوردن ! چرا ؟

کسب درآمد از برنامه نویسی

واقعا چرا و چطور ؟

خب جواب همه به من این بود که اینا ایران نبودن و تو کشور اونا قانون کپی رایت وجود داشته !! اما این جواب برای من قابل قبول نبود !!! بعضیام بهم میگفتن که برنامه نویسی کار زیادی میخواد ولی در آمد خیلی کمی داره ، خب اینم در حالی بود که برنامه نویسی جزء معتبرترین و پردرآمد ترین شغل های دنیاست که بر اساس آمارهای سایت تخصصی  مشاغل indeed.com میزان متوسط درآمد برنامه نویسی تو دنیا ۸۰ هزار دلار در سال (۲۴۰ میلیون تومان در سال/۲۰ میلیون تومان در ماه) است و این یعنی ۳۹درصد بیشتر از حقوق متوسط سایر شغل ها. بعد از تحقیقات تو این زمینه بود که تصمیم گرفتم برم دنبال علاقم و تصمیم جدی بگیرم برای کاری که میخوام بکنم.

اینجا بود که گوشی های هوشمند وارد بازار ایران شدن و دنیای برنامه نویسی رو یه تکونی دادن و اندروید پا به دنیای برنامه نویسا گذاشت . جالبه که بهتون بگم  میلیون ها دستگاه اندرویدی تو ایران وجود دارند ، که هر کدوم از اینا میتونن یه مشتری بالقوه برای یک برنامه نویس اندروید باشن و خیلی از کسایی که اون اول وارد این بازار شدن و تغییر بازار روز حس کردن تونستن به درآمد های میلیونی برسن .

تو همین زمان بود که اپلیکیشن های اندروید ایرانی تونستن جای خودشون رو تو بازار باز کنن . البته در مقابل اینا همون برنامه نویسای حرفه ای ایرانی هم تونستن تو این بازار خودشون رو ثابت کنن و به همه نشون دادن که واقعا خواستن توانستنه . بر اساس آماری که خود کافه بازار معرفی کرده بود میزان متوسط در آمد هر اپلیکیشن ایرانی درهر ماه تقریبا سه میلیون تومانه و این به نظر من عالیه . این شد که رفتم سراغ بررسی این اپلیکیشن های پر درآمد و نکات جالبی رو ازشون فهمیدم :

  • خیلی از اپلیکیشن های موفق کارشون صرفا جمع آوری اطلاعات و تبدیل اون به یک اپ بوده.
  • بسیاری از اپلیکیشن های موفق تنها یک ایده ساده و کوچیک هستند که به ذهن همه میرسه.
  • خیلی از اپلیکشین های ارزانتر درآمد بیشتری از اپلیکشن های گرانتر داشتند. (به دلیل تعداد فروش بیشتر)
  • هیچ یک از اپلیکشن های ایرانی هیچگونه بازاریابی برای فروش انجام نداده اند.

همه ی این آمارا واقعا خیره کننده بود و کاری کرد که…

من برم سراغ برنامه نویسی اندروید  ، چون که هنوز یک سوم این بازار شکوفا شده و بقیش هنوز به صورت بالقوه وجود داره . ظهور اندروید در ایران راه رو برای برنامه نویسان ایرانی هموار کرد و باعث شد برنامه نویسان علاقه مند به این حوزه بیان و خودشون رو نشون بدن . این بازار هنوز هم جای پیشرفت داره و روز به روز داره به تعداد کسایی که گوشی و دستگاه هوشمند دارن افزوده میشه و اینا همشون تبدیل میشن به مشتری های بالقوه و اینجاست که کسایی میتونن در آمد خوبی داشته باشن که به خودشون اومده باشن و راه درست رو برای ورود به بازار کار انتخاب کرده باشن .




منبع:https://learnfiles.com/blog

  • مبین خسروی و عمران جودکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی