آموزش حوضه های CG

آموزش گرافیک، برنامه نویسی و حوضه های CG

آموزش گرافیک، برنامه نویسی و حوضه های CG

آموزش ها مرتبط با حوضه CG هستند

پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه

کسب درآمد از برنامه نویسی

سه شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۴۵ ب.ظ

حتما شما هم به عنوان یک برنامه نویس دوست دارید از دانشی که دارید کسب درآمد کنید. دانشی که شاید برای یادگیریش زحمت زیادی کشیده و ماه ها یا سال ها تمرین کرده اید و حالا خود را لایق یک درآمد خوب از آن می دانید. همچنین ممکن است بدانید برنامه نویسی یکی از پردرآمدترین مشاغل جهان است، پس چرا شما نتوانید از راه برنامه نویسی کسب درآمد کنید. شاید پیش از این راه های زیادی را امتحان کرده اید اما موفق نبوده اید. ما قصد داریم در این مقاله تمامی راه های کسب درآمد از برنامه نویسی را بررسی کنیم و به شما یاد دهیم که چگونه میتوان از برنامه نویسی کسب درآمد کرد. پس با ما همراه باشید.

کسب درآمد از برنامه نویسی

 

کارمند دیگران شوید

در حال حاضر شرکت های زیادی وجود دارند که نیاز به برنامه نویس دارند و تعداد بسیاری آگهی استخدام و جذب برنامه نویس وجود دارد. شما میتوانید به عنوان یک کارمند که کارش برنامه نویسی است در  آنجا کار کنید و حقوق ماهیانه دریافت کنید. در حال حاضر برای کارمندان برنامه نویس حقوق بین ۱ تا ۵ میلیون تومان مرسوم است. به عقیده خیلی ها اینجا نقطه مرگ یک برنامه نویس است و به ازای حقوق کم، کارفرما از شما کار زیادی میخواهد و ذات کارمندی در شما آشکار می شود و درجا خواهید زد. اما نگاه من به کار به عنوان برنامه نویس در این شرکت ها به گونه دیگری است. اولا استخدام در این شرکت ها به سه گونه است: گروه اول از شما تمام کارهایی را میخواهند که خود نمی توانند انجام دهند و در واقع میخواهند گروه خود را به نوعی با شما تکمیل کنند. گروه دوم از شما میخواهند دقیقا همان کاری که خودشان دارند انجام میدهند را انجام دهید و در واقع میخواهند صرفا تعداد افراد گروه خود را افزایش دهند و اما گروه سوم هر آنچه که خودتان هستید را میخواهند البته در چارچوب تیمشان و در واقع می خواهند گروه خود را گسترش دهند. حالا قضاوت با خودتان که کدام نوع بهتر است.

بیایید با دید مثبت نگاه کنیم، اگر بتوانید در یک گروه و تیم خوب کار کنید، در جا که نمی زنید هیچ، خیلی هم میتواند باعث پیشرفتان شود، حقوق ثابت دارید و اسم شرکتی که در آن کار می کنید به عنوان یک اعتبار در رزومه تان می درخشد.

 

تدریس کنید

تعداد دانشجویان و کارآموزانی که می خواهند برنامه نویسی یاد بگیرند خیلی زیاد است. شاید آنها هم میدانند بعدها میتوانند از دانشی که کسب میکنند درآمدزایی کنند. اگر به تدریس علاقه مند هستید فرصت برای شما فراهم است، میتوانید در یک آموزشگاه و یا بصورت خصوصی تدریس کنید. در حال حاضر زبان های برنامه نویسی جاوا، پایتون، پی اچ پی و سی شارپ بیشترین تقاضا برای یادگیری را دارند. میتوانید خودتان را به یک آموزشگاه معرفی و در آنجا شروع به تدریس کنید. درآمد از طریق تدریس در آموزشگاه به عوامل زیادی مثل تعداد هنرجویان شما، اعتبار شما، اعتبار آموزشگاه و… بستگی دارد اما بطور میانگین بین ۵۰۰ تا ۲ میلیون تومان درآمد خواهید داشت. اگر هم میخواهید بصورت خصوصی تدریس کنید باید حتما خودتان را خوب مطرح کنید، برای خودتان تبلیغ کنید و شاگرد جذب کنید. درآمد تدریس خصوصی نسبت به تدریس در آموزشگاه بهتر است. اما پیدا کردن شاگرد آن هم  برای تمام سال کار راحتی نیست که بتوانید روی درآمد آن بصورت دائم حساب باز کنید. بعضی مواقع حتی آموزشگاه ها هم شاگردی ندارند. اما اگر شما بتوانید خود را به عنوان یک استاد معتبر برنامه نویسی مطرح کنید و اسمتان آوازه شود، مطمئن باشید خیلی ها برای تدریس با شما تماس خواهند گرفت.

 

پروژه های دانشجویی بنویسید

یکی از کارهایی که اکثر برنامه نویسان در دوران دانشجویی و یا چند سال بعد از فراغت از تحصیل نیز برای کسب درآمد انجام میدهند، نوشتن پروژه های برنامه نویسی دانشجویی برای همکلاسی هایشان و یا ترم پایینی ها است (شاید هم سایر دانشجویان). هرچند ذات اینکار درست نیست اما به شما به عنوان یک برنامه نویس کمک زیادی میکند تا خودتان را با انجام پروژه ها و تمرین های برنامه نویسی مختلف پخته تر کنید. در آمدش هم برای دوران دانشجوییتان بد نیست. اما همان طور که اشاره کردم این کار برای دوران دانشجویی و یا چند سال بعد آن مناسب است و آینده تضمین شده ای برای شما ندارد.

 

اپلیکیشن بنویسید و بفروشید

ایده ای که در ذهن دارید را تبدیل به یک برنامه و اپلیکشن واقعی کنید. فرقی نمی کند شما یک طراح یا برنامه نویس سایت هستید، یا برنامه نویس دسکتاپ و یا برنامه نویس موبایل. شما میتوانید برای برنامه ای که نوشتید کمی تبلیغ و بازاریابی کنید و یک برنامه را، به چندین نفر بفروشید. درآمدی که شما از این راه بدرست می آورید خیلی می تواند بیشتر از راه های دیگر باشد اما در این روش من این رو قبول ندارم که هرچقدر تلاش کنید همان قدر پول بدست می آوردید. چون تعداد مشتریان شما واقعا متفاوت است. شما به عنوان یک طراح و برنامه نویس سایت می توانید چندین نمونه کار بسازید و انها را به عنوان نمونه به دیگران نشان دهید و مشتری جذب کنید. درآمدش بد نیست اما هم تعداد مشتریان خیلی زیاد نیست و هم تعداد زیادی همکار خواهید داشت. به عنوان برنامه نویس دسکتاپ شما می توانید برنامه هایی که ساخته اید را به عنوان نمونه به دیگران مثلا موسسات، شرکت ها، افراد و … نشان دهید و برای خودتان مشتری بگیرید. حقوق و میزان درآمد این کار نیز بد نیست. اما اگر شما یک برنامه نویس موبایل باشید خیلی بیشتر از اینها می توانید درآمد کسب کنید. زیرا تعداد مشتریانی که با انها مواجه هستید خیلی بیشتر از حالات قبلی است. در حال حاضر برنامه نویسان موبایل با همان قدر تلاش درامد خیلی بیشتری می توانند کسب کنند، علتش هم فقط بخاطر تعداد زیاد مشتریان آنهاست.

 

فریلنسر شوید

یکی از چیزهایی که هر برنامه نویس از آن لذت می برید این است که به میزان تلاشی که می کند درآمد کسب کند و خیلی از برنامه نویس ها هم دوست دارند برای خودشان و مستقل کار کنند. آزاد کار یا فریلنسر شدن می تواند شما را به هر دو حالت که گفتم برساند. هر روز پروژه های برنامه نویسی زیادی در سایت های مختلف برای اجرا به مزایده گذاشته میشود. شما به عنوان یک برنامه نویس میتوانید این پروژه ها را انجام دهید. تعداد این نوع پروژه ها روز به روز بیشتر می شود . شما می توانید با تلاش خودتون درآمد خوبی از این راه کسب کنید، در حالی که برای خودتون هم دارید کار میکنید.

 

فیلم های آموزشی تولید کنید

شاید باورتان نشود، تا چند سال دیگه ویدیو به عنوان محبوبترین نوع محتوا شناخته خواهد شد.  خودتون تصور کنید خوندن متن راحتره یا دیدن فیلم؟ کدوم میتونه مفهوم رو راحت برسونه؟ در اکثر مواقع دیدن فیلم خیلی لذت بخش تر از خوندن متن است. بدون تردید آینده محتواهای اینترنتی رو هم ویدیوها تشکیل می دهند. در حال حاضر هم خیلی ها دوست دارند برنامه نویسی را از طریق دیدن فیلم یاد بگیرند. پس فرصت برای کسب درآمد فراهم است. شما میتونید با تولید فیلم های آموزش برنامه نویسی و فروش آنها درآمد خوبی کسب کنید. علاوه بر این، این روش خیلی میتونه به معروف شدن شما هم کمک کنه. چون فیلمی که در بستر اینترنت قرار میگیره هزاران نفر اون رو خواهند دید. اگر قراره فیلم ضعیفی صرفا برای کسب درآمد درست کنید پیشنهاد میکنم اساسا تولید رو بزارید کنار چون بزودی بدنام خواهید شد. اما اگر بتونید محتوی خوب تولید کنید درآمد و معروفیتی که از این راه میتونید بدست آورید خیلی عالی خواهد بود.

 

و اما نکته آخر

اگر قبلا تمام این راه ها رو آزمایش کردید و به نتیجه مطلوب نرسید، نگران نباشید و دوباره تلاش کنید چون استمرار یکی از قدم های موفقیت هست.




منبع:www.asayad.com
  • مبین خسروی و عمران جودکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی