آموزش حوضه های CG

آموزش گرافیک، برنامه نویسی و حوضه های CG

آموزش گرافیک، برنامه نویسی و حوضه های CG

آموزش ها مرتبط با حوضه CG هستند

پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه

ما برای نوشتن برنامه های سی شارپ، به محیطی نیاز داریم که بتونیم داخلش، پروژه ها و فایل هامون رو مدیریت کنیم، برنامه رو اجرا کنیم و به خطایابی برنامه بپردازیم. به این ابزارها Integrated Development Environment یا به اختصار IDE میگن. معروفترین و بهترین ابزار برای نوشتن برنامه های سی شارپ، محیط Visual Studio هست که در نسخه های مختلفی ارائه شده. با نصب Visual Studio 2013، دات نت نسخه 4.5.1 و زبان سی شارپ بر روی سیستم شما نصب خواهند شد. Visual Studio در نسخه های مختلفی ارائه شده که برای این دوره من از نسخه Ultimate استفاده کردم. نسخه Express به صورت رایگان عرضه شده که دارای امکانات کمتری نسبت به نسخه Ultimate هست. Visual Studio رو میتونید از طریق لینک زیر دانلود کنید:


دانلود Visual Studio 2013

افزونه Resharper

Image


خیلی از دوستان با محیط Visual Studio و محیط های نظیر اون کار کردند. اما محیط Visual Studio یکسری کاستی ها داره که روند کد نویسی رو به شدت کاهش میده. افزونه Resharper با افزودن ویژگی های جدیدی به Visual Studio، این امکان رو به شما میده که زمان کد نویسی رو به شدت کاهش بدید. از ویژگی های Resharper میشه به بهبود عملکرد Intellisense در محیط Visual Studio، افزودن قابلیت های Refactoring برای کدها و Code Analysis اشاره کرد که در طول دوره با این قابلیت ها بیشتر آشنا خواهیم شد. استفاده از این افزونه برای نوشتن برنامه اجباری نیست، ولی شدیداً توصیه میشه دوستان نسبت به تهیه و نصب Resharper اقدام کنند. نصب Resharper باید بعد از نصب Visual Studio انجام بشه. برای دریافت آخرین نسخه که آزمایشی هست، یعنی نسخه 8.2.1، به لینک زیر مراجعه کنید:

دانلود Resharper

افزونه dotCover


Image


یکی از تکنیک هایی که برنامه نویس ها ازش استفاده می کنند، نوشتن Unit Test برای کدها هست. یعنی نوشتن Test برای ارزیابی بخش های مختلف برنامه. ابزار dotCover با بررسی کدهای برنامه و تست های نوشته شده، به شما گزارشی از تعداد تست های نوشته شده برای برنامه و بخش هایی که برای اونها تستی نوشته نشده میده. این قابلیت با مفهوم Code Coverage شناخته میشه. با نصب افزونه dotCover امکانات فوق به Visual Studio افزوده میشه که در طول دوره با این قابلیت ها بیشتر آشنا میشیم. نصب dotCover باید بعد از نصب Visual Studio انجام بشه. آخرین نسخه dotCover، یعنی نسخه 2.7، به صورت آزمایشی از لینک زیر قابل دریافت هست:

دانلود dotCover

افزونه dotMemory


Image


استفاده بهینه از حافظه! یکی از مسائلی که باید مخصوصا" توی برنامه های خیلی بزرگ بهش توجه کرد. اینکه هر کدوم از بخش های برنامه چه مقدار حافظه استفاده می کنند. بوسیله ابزار dotMemory شما میتونید کنترل کاملی از روند استفاده حافظه توسط برنامه تون داشته باشید. این ابزار با بررسی کدهای برنامه، گزارشات کاملی در این مورد به شما ارائه میده. افزونه dotMemory باید بعد از نصب Visual Studio انجام بشه. نسخه 4 به صورت آزمایشی از لینک زیر قابلی دریافت هست:

دانلود dotMemory

افزونه dotTrace


Image


بررسی میزان بازدهی برنامه، یعنی بخش های مختلف برنامه در استفاده از CPU چه میزان بازدهی رو دارند. گفتیم که ابزار dotMemory برای بررسی حافظه استفاده شده توسط برنامه و بخش های مختلف اون هست. اما ابزار dotTrace این بررسی رو بر روی CPU انجام میده و گزارشاتی در این مورد به شما ارائه میده. افزونه dotTrace باید بعد از نصب Visual Studio انجام بشه. نسخه 5.5 به صورت آزمایشی از لینک زیر قابلی دریافت هست:

دانلود dotTrace

ابزار dotPeek


Image


شاید یکی از امکاناتی که خیلی از برنامه نویس ها به اون شدیداً نیاز دارند، قابلیت مشاهده سورس برنامه هایی هست که دسترسی به سورس اصلی رو ندارند. بوسیله ابزار dotPeek این امکان در اختیار برنامه نویس قرار میگیره. شما با اجرای این ابزار و باز کردن یک برنامه دات نت قابلیت مشاهده کدهای اون برنامه رو خواهید داشت. این قابلیت به همراه نصب Resharper به Visual Studio اضافه میشه و میتونید مستقیماً به کدهای کتابخانه دات نت یا ابزارهایی که در حال استفاده از اون ها هستید دسترسی داشته باشید. آخرین نسخه این ابزار، یعنی نسخه 1.1 از لینک زیر قابل دریافت هست. همچنین این ابزار به صورت رایگان توسط شرکت jetBrains ارائه شده:

دانلود dotPeek

دوستان توجه کنند که ابزارهای dotCover، dotMemory، و dotTrace بدون نصب Visual Studio هم قابل استفاده هستند. اما جهت افزوده شدن امکانات آنها به محیط Visual Studio ابتدا باید Visual Studio رو نصب کنیم و سپس ابزارها رو نصب کنیم


SQL Server 2014


Image


امروزه اکثر برنامه هایی که نوشته میشوند، قابلیت ذخیره و بازیابی اطلاعات رو دارند. این اطلاعات باید در یک بانک اطلاعاتی ذخیره بشه. SQL Server یک بانک اطلاعاتی رابطه ای هست که به شما قابلیت ذخیره سازی اطلاعات و بازیابی اطلاعات رو میده. نصب و استفاده از SQL Server برای دوره سوم که برنامه نویسی بانک اطلاعاتی در سی شارپ می باشد مورد نیاز هست. آخرین نسخه SQL Server یعنی نسخه 2014 به صورت آزمایشی از طریق لینک زیر قابل دریافت هست:

دانلود SQL Server 2014

خوب دوستان این بخش آشنایی اولیه با ابزارها و برنامه های مورد نیاز برای شروع دوره بود. به امید خدا در بخش بعدی در مورد ساختار و معماری دات نت خدمت شما مطالبی رو ارائه خواهم داد. پس تا بخش بعدی همه شما عزیزان را به خدای بزرگ می سپارم.


منبع:http://programming.itpro.ir
  • مبین خسروی و عمران جودکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی